POWERED BY FLUID AND AIR

Hydrauliikka- ja pneumatiikka-alan yritykset perustivat Hydrauliikka- ja Pneumatiikkayhdistyksen vuonna 1977.
Yhdistykseemme kuuluu tänä päivänä 55 yritystä, joiden myynti oli vuonna 2022 738 miljoonaa euroa.
Tämä edustaa huikeaa 85 % alan markkinoista Suomessa.

Tänään meidät tunnetaan Finnish Fluid Power Finland, FFPA ry:nä.
Visiomme “Powered by fluid and air” alleviivaa työmme merkityksellisyyttä
suomalaisen ja kansainvälisen teollisuuden voimantuottajana.

MISSIOMME

Toimimme hydrauliikka- ja pneumatiikka-alan yrittäjien yhteisönä alankehittämiseksi Suomessa.

Olemme jäsenillemme tiedotusväylä. Tarjoamme heidän liiketoimintansa kehittämiseksi ajantasaista sekä tarkkaa toimialatilastoja liiketoimintatietoa.

Kirkastamme alan imagoa ja kasvatamme alan tunnettuutta.

Teemme yhteistyötä alan oppilaitosten kanssa, millä tahdomme edistää alalle tulevien määrää sekä lisätä jo alalla olevien ammattitaitoa.

Edistämme energiatehokkaiden,puhtaiden ja ympäristöystävällisten voimantuottoratkaisujen kehittämistä.

Tasavertaisesti, eettisesti ja luotettavasti

Kaikki jäsenyrityksemme ovat meille tärkeitä ja tasavertaisia. Toimintaamme ohjaavat tulevaisuuslähtöisyys sekä kestävän kehityksen periaatteet. Seuraamme tarkasti kilpailusäännöksiä sekä toimimme kaikin puolin eettisesti ja luotettavasti. Noudatamme toiminnassamme myös kilpailulainsäädäntöä.